E-ticaret Sitelerinin Dikkat Etmesi Gereken En Önemli Unsurlar Nelerdir?

Öncelikle belirtmek isterim ki bu yazıyı tamamen müşteri / kullanıcı gözü ile yazıyorum. Bu yazımda bir e-ticaret sitesinin dikkat etmesi gereken birkaç önemli unsurdan bahsedeceğim.

    • Marka bilinirliliği.
      İnternetten alışveriş yaparken akla gelen ilk soru bu oluyor. “Bu site güvenli mi?”Güvenli ve inanılır bir markanız varsa tüketici alışveriş yapmaya bundan sonra başlıyor. Bunu oluşturmanın bir çok yolu var ama tabi en garantisi reklam, iyi bir alışveriş deneyimi ve referanstır.
  • Ürün fiyatı.
    Türkiye’deki fiyat hassasiyeti Avrupa’daki diğer ülkelere göre çok daha fazladır. Bu nedenle sattığınız ürünlerin fiyatları rakiplerinize göre daha avantajlı olmalı.
  • Satış sonrası hizmetlerin çok verimli ve düzgün çalışıyor olması gerekmektedir.
    Bu maddeye tam olarak “kanayan yara” demek çok yanlış olmaz. Tabi istisnalar var. Ancak geneli ele alarak konuşacak olursak satış sonrası hizmetler her zaman soru işareti. Kaldı ki tüketiciler için offline alışverişlerde bile bu madde soru işareti oluşturuyor. Online alışverişte bu konunun hassasiyeti çok daha fazla.
  • Telefonla destek veren müşteri hizmetlerinin olması gerekiyor.
    Kabul ediyorum bu artı bir maliyet. Ancak Türkiye’deki tüketiciler satın almak istedikleri ürüne dokunmak istiyorlar ve bu istekten yola çıkarak karşılarında bir ses duymak istiyorlar. Hele ki dolandırılmaktan dolayı yaşanan kötü deneyimler varken bu konu çok fazla önem arz ediyor.

Özetleyecek olursam aslında e-ticaret siteleri için tek amaç iyi bir kullanıcı / alışveriş deneyimi yaşatmak olmalı. Çünkü internete karşı önyargıları olan bir toplumuz. İnternet kullanan ancak hiç online alışveriş deneyimi yaşamayan kullanıcıların sayısı çok fazla.

İyi bir deneyim yaşatmayı hedeflemek ve gerçekleştirmek hem e-ticaret sitesine hem de sektöre yarar sağlayacaktır. Tabi ki en önemlisi tüketicilere fayda sağlayacaktır 🙂