Minimum Yönlendirme ve Sayfa Geçişi

Sepet ile kredi kartı formunun aynı sayfada olması dönüşüm oranını arttıran bir faktördür. Ödeme sayfasında gereksiz, dikkat dağıtan bilgilerden ve yönlendirmelerden kaçınmak gerekir.

Açmanız gereken sayfalar varsa popup pencerede açmanız kullanıcının dikkatinin dağıtmayacaktır. 

Sadelik ve Maksimum Bilgilendirme

Ödeme sayfası kesinlikle sade bir tasarıma sahip olmalıdır. Kullanılan posların ya da ödeme sistemlerinin logosu görünür bir yerde kullanılmalıdır. Ödeme sayfasının testleri düzenli olarak yapılmalı ve yapılan son test tarihi arayüzde yazılmalıdır.

Kullanıcı satın aldığı hizmet ya da ürün detaylarını eksiksiz görebilmelidir. Siparişi, tutarı ve varsa kargo bilgisini özetleyerek yazmak güvensizlik oluşturabilir.

Kredi Kartı Formu

Form sıralaması

Sık yapılan yanlışlardan bir tanesi de kredi kartı formunun sıralamasıdır. Önemsiz gibi görünse de kullanıcı deneyimi açısından çok önemli bir unsurdur.

Doğru sıralama şu şekilde olmalıdır;

Ad-Soyad

16 haneli kart numarası

Son kullanım tarihi

CVC / CVV kodu

Bu sıralamada ilk 3 formda kartın ön yüzündeki bilgileri son formda kartın arka yüzündeki bilgiyi alıyoruz.

CVC / CVV kodunun, son kullanım tarihinden önce alındığı kredi kartı ödeme formlarına sıkça rastlamak mümkün. Bu tip bir formda 3. adımda kullanıcının kartın arka yüzünü çevirmesi, sonra tekrar kartın ön yüzüne dönmesi gerekecektir.

Kart Numarasını Yazarken Takibin Kolaylaştırılması

Kredi kartlarının ön yüzündeki 16 hanili numaralar 4’er 4’er yazılmaktadır. Bunun amacı kart numarasını okurken takibi kolaylaştırmaktır. Bu düşünceden yola çıkarak kredi kartı numarasını aldığınız formlar 4×4’lük form formatında olmalıdır.

Hataların Arayüzde Detaylandırılması 

Hata durumunda kullanıcıya arayüzde anlamlı ve yönlendirici hata mesajları göstermek dönüşüm oranını arttıran unsurlardan biridir.

Bu nedenle kredi kartı ödeme formlarında Syntactic ve Semantic Validasyonlar yapılmalı. Bankalardan hata kodları alınıp kullanıcıya detaylı bilgi verilmelidir.

Örneğin;

Ad Soyad alanı en az ikişer karakterden oluşmalı ve alfanumerik olmalıdır.

Kart numarası 16 karakter ve numerik olmalıdır.

Son kullanım tarihi sistem tarihinden büyük ve numerik olmalıdır.

CVC / CVV numarası 3 karakter ve numerik olmalıdır.

gibi kontrollerin bankaya istek gönderilmeden yapılması gerekmektedir.

Yukarıda yazılı olanlar bankaya istek gönderilmeden yapılması gereken kontrollerdi. Bankadan gelen her hata kodunun bir anlamı ve açıklaması vardır.

Bankadan dönen hata koduna göre hata mesajı göstermek kullanıcıyı yönlendirici niteliktedir.

Bankaya gönderilen bilgilerde sadece CVC / CVV kodu hatalı ise arayüzde “İşlem başarısız. Lütfen tekrar deneyin” yerine “CVC/CVV numaranızı hatalı girdiniz. Lütfen tekrar deneyin”  mesajı göstermek faydalı ve yönlendirici olacaktır.