Kullanıcı Hikayesi (User Story) Nedir, Nasıl Hazırlanır?

User Story yani kullanıcı hikayesi, bir özelliğin kullanıcı açısından basit ve kısa bir şekilde anlatılmasıdır. Kullanıcı hikayesinde cevaplanması gereken üç temel soru vardır; Kullanıcı kim, Ne istiyor ve Neden istiyor?

User Story’lerin Board’da olması ekip içerisinde şeffaf bir şekilde değerlendirilmesi ve tartışılması için çok önemlidir. Story’lerin okuyan herkes tarafından aynı açıklık ve netlikte anlaşılır olması beklenilmelidir.

Kullanıcı hikayelerini kim yazar?

Scrum takımındaki herkes kullanıcı hikayesi yazabilir. Yazılan kullanıcı hikayeleri takım tarafından değerlendirilir, 3 soruya ek olarak bitti tanımı için kabul kriterleri eklenir ve Kullanıcı hikayesi tamamlanır. Oluşturulan kart öyküyü basit bir şekilde içerdiğinden, detaylar ekip üyeleri tarafından değerlenir ve onaylama safhasından sonra kayıt altına alınır.

User Story için bir örnek

Story card 1: Bir iş arama sitesi için “Listeleme sayfasını ziyaret eden ziyaretçi olarak, arama sonuçlarını renge göre filtrelemek istiyorum, böylece aradığım renk ürüne kolayca ulaşabileceğim” Bu başlangıç seviyesinde bir örnek.

Story detayları;

Renge göre filtreleme yapılacağını söylemek kodlamak ve test etmek için yeterli değildir. Filtreleme ile ilgili işlemlerde karşılaşılabilecek tüm case’ler birer story olarak değerlendirilmelidir.

Özetler, kullanıcı hikayelerini her detayı kapsayacak şekilde küçük parçalara ayırmalıyız.

Bitti tanımı

User story’lerin olmazsa olmazıdır. Bu süreçte story’nin müşterinin beklediği gibi geliştirilip geliştirilmediği değerlendirilir. Kabul kriterlerinin iterasyon başlamadan oluşturulması önemlidir. Story detaylarının bitti tanımı kısmında olduğunu söylemek çok yanlış olmaz.

Örneğin; Kredi kartı ile ödeme almak hikayesi için “Kullanım süresi dolmuş bir kredi kartı ile ödeme almayı denemek” bitti tanımlarından biri olabilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir